Ets a: Portada > Notícies > Bonastre mostra unan...

14 d'Octubre del 2019

Bonastre mostra unanimement el seu rebuig a la sentència

La totalitat dels regidors de l'Ajuntament de Bonastre, amb la seva alcaldessa al capdavant, han mostrat avui dilluns 14 d'octubre, el seu rebuig rotund a la sentència condemnatòria, feta pública avui pel tribunal suprem, als representants institucionals i de la societat civil que van ser jutjats per fer possible el referèndum de l’1 d’octubre de 2017.

Amb la presència de més d'una cinquantena de persones s'ha llegit el següent comunicat:

"MANIFEST SENTÈNCIA 1-OCT, AJUNTAMENT DE BONASTRE

Avui 14 d’octubre de 2019 s’ha fet pública la sentència d’un judici polític que no s’hagués hagut de produir mai. Un judici que atempta contra la democràcia, el dret de vot, la llibertat d’expressió i opinió que tenim tots i totes. Un judici que condemna a penes de presó a Oriol Junqueras, Carme Forcadell, Jordi Sànchez, Jordi Cuixart, Jordi Turull, Raül Romeva, Josep Rull, Quim Forn, Dolors Bassa, Meritxell Borràs i Carles Mundó. Ells i elles han estat els líders i els polítics d’un moviment democràtic que ve de lluny, que ha tingut moments àlgids com el 20 de setembre, l’1 d’octubre, el 27 d’octubre de 2017, els mesos de judici d’aquest 2019 entre altres dates significatives.

Vivim amb tristor i profunda indignació la sentència, que suposa una vulneració dels drets polítics individuals de les persones condemnades, de les preses i exiliades polítiques, i una retallada dels drets i llibertats col·lectives. El judici i la sentència ens han conduït a un estat d’absoluta excepcionalitat. Vivim moments molt greus, moments en què es posa de manifest que l’aparell de l’Estat espanyol actua intentant abolir la pluralitat política, vulnera la legitimitat del poble de Catalunya a decidir el seu futur lliurement, agredeix el dret que tenim a transformar la societat a través de la independència. I, al mateix temps, avui tornem a constatar que les forces polítiques de l’Estat són incapaces de fer ús del diàleg com a instrument de resolució del conflicte.

Aquesta sentència no ens atura. Al contrari, ens enforteix com a moviment per debilitar el règim del 78. I és que, una vegada més, reivindiquem el dret a l’autodeterminació, el dret a treballar pacíficament per esdevenir República Catalana, lliure, neta, justa i que treballi per garantir la igualtat d’oportunitats entre tota la ciutadania catalana. Cap sentència ens aturarà. Plantem cara a la voluntat repressora de l’Estat espanyol, i ho fem mobilitzant-nos, reclamant diàleg, reivindicant la via política i democràtica de resolució del conflicte.

Com avui ens deia  Jordi Cuixart “hem de fer una crida a un Tsunami de dignitat, serenor i lluita no-violenta, però també des de tota la determinació del món... perquè no ens manquin mai les ganes boges de viure.” I tornem a dir alt i clar que en democràcia votar no és cap delicte. Les idees no es jutgen. I és per això que reclamem la llibertat de totes les persones preses i exiliades polítiques.

Bonastre, 14 d’octubre de 2019".

L'Ajuntament de Bonastre reclama l'amnistia de les persones preses polítiques catalanes i la defensa el dret a l'autodeterminació.