Ets a: Portada > Notícies > SALUTACIÓ DES DE Lâ...

Setembre 2019

SALUTACIÓ DES DE L’ALCALDIA

Les eleccions del proppassat 26 de maig van dibuixar un nou escenari al nostre municipi. Per primer cop des de la mort del dictador, a Bonastre no hi ha majoria absoluta de cap força política. Aquest fet confereix l’oportunitat de poder governar d’una forma diferent, més inclusiva i amb responsabilitats compartides.

Amb perspectiva, però també amb les ganes de fer política des de la munió i lluny de l’enfrontament, des d’aquesta alcaldia es va posar el programa de govern de “Som Bonastre” a sobre la taula i es va convidar als altres dos grups sorgits de les eleccions a sumar-s’hi. El grup municipal de “Tot som Bonastre” es va adherir a la iniciativa i el grup municipal d’ERC va decidir quedar-se a l’oposició.

D’aquesta manera, s’ha treballat a dissenyar un Pla de Govern per la legislatura que prioritza aquells punts comuns del programa de “Som Bonastre” i “Tots som Bonastre”. I en la voluntat d’aquesta alcaldia d’inclusió i responsabilitats compartides, s’han repartit les regidories entre els 5 regidors que formen el govern municipal.

Ara toca treballar. Hi ha molts reptes al davant. I situacions que fins ara no s’havien donat. S’està consolidant un canvi de diferents funcionaris públics, estem immersos en un procés obligatori d’adaptació a normatives i, com apunten els indicadors macroeconòmics, la crisi econòmica encara passa factura als ajuntaments. Els primers 100 dies de mandat ens han de servir per situar-nos. Per fer una foto d’allà on som. De com està funcionant el consistori i quina és la salut de la seva economia. De com podem fer sentir els treballadors municipals partícips d’un projecte al servei de la ciutadania. De com ser el màxim d’eficients en totes les accions. De com complir amb tots els preceptes legals als quals estem sotmesos, especialment aquells que ens faran canviar les formes de treballar i d’interactuar que hi havia fins ara. I de com donar millor servei a la ciutadania.

La distància entre el que un vol fer i el que finalment pot fer, és encara més impactant quan es gestiona el bé públic. Però això no serà excusa per esmerçar tots els esforços per desenvolupar al màxim el pla de govern de la legislatura.

Gràcies per la confiança que ens heu atorgat.

Ester Bartra i Urpí-