Ets a: Portada > Notícies > Incivisme

Agost 2021

Incivisme

L'incivisme impacta a diari en les nostres vides, només pel fet de viure en societat i compartir l'espai amb altres persones.

Hi ha incivisme brètol de nits d'estiu, incivisme de mascotes i deposicions a la via pública, incivisme motoritzat que bloqueja el pas de la gent,....trobem incivisme en múltiples formes de l'expressió humana.

Sempre amb un component comú: l'egoisme.

Els qui practiquen l'incivisme només pensen en ells mateixos. I pensen a curt termini. I de vegades, ni pensen.

Un comportament incívic que sovint patim a Bonastre és el del trastos vells i les andròmines. Aquest costa d'entendre, perquè, qui el practica, fa un esforç físic que es podria estalviar. L'Ajuntament té un servei gratuït de retirada de trastos vells i andròmines a domicili.

Quan veiem imatges com aquesta, volem pensar que hi ha desconeixement d'aquest servei que es duu a terme des de l'Ajuntament en benefici del poble i del medi ambient. Perquè si hom coneix el servei i fa abocaments d'aquest tipus, es que és curt de gambals.

Així que continuarem pensat que es tracta d'incivisme per desconeixement i us recordarem que cada 1r, 3r i 5è divendres de mes, passem a recollir trastos vells i andròmines a peu de carrer a la casa de qui ho sol·liciti. Només cal trucar abans a l'Ajuntament (977 65 70 19) per quedar entesos.

Per tota la resta d'incivisme, cal que tothom recordi que cada acció incívica acaba tenint cost per la seva butxaca. Perquè l'incivisme el paguem entre tots. Amb els impostos, però també deixant de fer altres coses que caldria fer.

Les accions incíviques representen una molèstia per tothom. I la lluita contra les accions incíviques ens interpel·len a tots. L'Ajuntament actúa i actuarà contra aquestes accions, però és important que els veïns que veieu quí i quan fa accions incíviques, ho continueu denunciant com heu fet fins ara. Aquest tema només el podem resoldre plegats.