Ets a: Portada > Notícies > Aigua Potable a Bona...

Agost 2021

Aigua Potable a Bonastre

Com ja us vam explicar a mitjans de juny, l’Ajuntament va iniciar els treballs d’execució d’un nou pou d’aigua d’abastament a la zona de La Vinya, a partir dels estudis hidrològics prèviament encarregats i amb coordinació amb l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA).

Els resultats d’aquest sondeig ens han confirmat que l’aigua es comença a trobar a partir dels 100m de profunditat augmentant progressivament fins als 148m. La profunditat del sondeig és de 163m amb un cabal màxim aproximat de 30.000l/h.

Així com també el fet que l’aigua analitzada es defineix com a bicarbonatada-càlcica sense existència de valors anòmals, especialment nitrats i sulfats. Per tant  hi ha aigua en quantitat i de bona qualitat.

Aquest estiu, hem continuat treballant per fer possible el nou pou, en tres línies concretes:

-    Reunions amb l’ACA per saber l’estat de resolució de la  subvenció pel projecte constructiu. En tindrem resposta aquesta tardor.

-    Coordinació amb l'empresa contractada, Hidrolem, per fer les modificacions del projecte tècnic adaptat a la profunditat de localització del nivell d’aigua.

-    Redacció del plec de clàusules per la licitació de l’obra conjuntament amb la Diputació de Tarragona, l’ACA i Hidrolem.

Una vegada tinguem la resposta de l’Agència Catalana de l’Aigua a la petició de subvenció pel nou pou, s’iniciarà el procés constructiu del pou que anirà connectat a l’actual dipòsit de la Muntanya del Molí.

En referència al tema de l’aigua, des de l’Ajuntament volem agrair l’esforç que aquest estiu ha fet la població de Bonastre per la contenció en el consum d’aigua.

En aquestes dates d’agost, on l’any passat vam patir restriccions, la solidaritat dels veïns i veïnes de Bonastre ha fet que els nivells del dipòsit es mantinguessin dins de rangs acceptables. I amb això, els veïns que viuen a les cotes més altes del poble no han vist perillar el subministrament i ningú ha hagut de patir els talls que vam haver de programar l’any passat.

Aquest èxit és sobretot, vostre.