Ets a: Portada > Notícies > Desplegament de la F...

Agost 2021

Desplegament de la Fibra Ã’ptica a Bonastre

Us avançàvem fa unes setmanes que les feines per dur la fibra òptica a Bonastre havien començat amb la instal·lació d'una petita part de la infraestructura necessària.

En paral·lel es va fer tot el procés de concurs per a l'execució del projecte per la xarxa municipal finançat pel PUOSC de la Generalitat de Catalunya, que va ser guanyat per l'empresa XTA-Wifi Penedès.

D'aquesta manera, en les darreres setmanes s'han dut a terme totes les passes administratives necessàries i des de fa uns dies ja han començat els treballs tècnics. Aquests es van iniciar amb un replanteig juntament amb els tècnics municipals. I van seguir amb la instal·lació del troncal principal de la xarxa. A partir del dimecres dia 4 d'agost, començarem a veure els operaris de XTA pels carrers de Bonastre instal·lant-hi un petit fil de 5 mil·límetres que ens ha de connectar totes les seus municipals. Aquestes feines s'allargaran tot el mes d'agost, preveient obrir el servei a l'Ajuntament el mes de setembre.

Aquest és un projecte dels que s'anomenen "tractors" i que fan que, gràcies a la demanda pública, els serveis arribin a la població (o arribin molt abans) i que ho facin amb bona qualitat.

A més a mes, donat  que l'any passat l'Ajuntament va crear i aprovar una nova normativa sobre xarxes de telecomunicacions, la xarxa de l'Ajuntament quedarà oberta perquè qualsevol operador pugui donar servei a qualsevol client de Bonastre per on arribi la fibra. Això significa que aquesta xarxa podrà ser aprofitada per donar fibra òptica a tots els ciutadans del nucli urbà (incloent-hi, Eixample Nord, Camí Solà, Moreres i La Vinya).

També aquest impuls públic pot permetre als operadors establir plans de negoci amb clients fora del nucli urbà tot aprofitant la xarxa que s'està desplegant. Això pot beneficiar usuaris dels Disseminats o del nucli de La Gavatxa, doncs podria arribar a ser viable arribar-hi amb fibra directament o amb tecnologies de ràdio a velocitats de fibra.

L'arribada de la Fibra Òptica a Bonastre és una prioritat del Programa de Govern Municipal. A l'Equip de Govern Municipal estem contents de poder començar a fer-ho realitat. Però sobretot, de poder-ho posar a l'abast de tothom.