Ets a: Portada > Notícies > Arribada de la fibra...

18 de Juny

Arribada de la fibra òptica a Bonastre

La setmana passada van aparèixer nous postes de fusta en varis carrers de Bonastre. Aquesta és la primera part de l'estesa per l'arribada de la fibra òptica a Bonastre.

La ubicació d'aquests pals ha estat coordinada i supervisada per l'Ajuntament de Bonastre i l'execució l'està fent l'empresa Modi, s.l. a càrrec del Programa d'Extensió de la Banda Ampla finançat per fons europeus FEDER.

Aquesta actuació s'ha avançat en la programació gràcies a l'impuls de l'equip de govern de l'Ajuntament de Bonastre. Durant la tardor del 2019 vam planificar la Fibra Òptica i vam demanar la prioritat dels recursos del Pla Únic d'Obres i Serveis de Catalunya (PUOSC) per fer-ho. Aquests fons del PUOSC venen directament de Presidència de la Generalitat, del Decret 169/2019 signat i atorgat pel MHP Quim Torra i Pla.

Els treballs que s'inicien ara tenen 3 fases: estesa de xarxa municipal, arribada de fibra òptica al municipi, i desplegament de la xarxa als veïns. Aquesta darrera part, si es compleixen les previsions, podrà començar a finals de juliol i allargar-se fins a finals d'any per poder arribar a tots els demandants de nuclis urbans. La resta de demandants fora dels nuclis urbans, es tractaran de forma individualitzada segons les ofertes comercials i plans de negoci adaptats.

Pas a pas, avancem amb els compromisos de govern.