Ets a: Portada > Notícies > Adhesió al "Manifes...

Abril 2021

Adhesió al "Manifest per un Model Energètic Sostenible a Catalunya"

L'Ajuntament de Bonastre, amb la voluntat de protegir el territori però fomentant al mateix temps l'ús de les energies renovables, s'ha adherit al "Manifest per un Model Energètic Sostenible a Catalunya" impulsat per la Federació Ecologistes de Catalunya.

El Manifest resumeix les seves reivindicacions en 5 punts principals:

1. La derogació del Decret Llei16/2019, que es va aprovar sense participació pública ni l’avaluació ambiental estratègica, i que està provocant uns importants i greus impactes ambientals, paisatgístics, sobre el patrimoni natural, geològic, cultural, i agrari de Catalunya i sobre la qualitat de vida i el futur de la població rural, tot creant uns greus desequilibris socioeconòmics en el món rural.

2. La paralització immediata de la tramitació de tots els projectes de renovables, excepte els projectes d’autoconsum i els d’iniciativa pública o privada que es basin en la sostenibilitat i aprofitin el sòl urbà o industrial o les seves edificacions.

3. La redacció i aprovació d’un pla d’implantació de les energies renovables que permeti una transició energètica real,  basada en les renovables i que segueixi el model de l’energia distribuïda,  participatiu,  sostenible i compatible amb la preservació dels espais d’interès ecològic, paisatgístic, geològic, cultural, històric i agrari i compatible amb la conservació de la biodiversitat i de la qualitat de vida de les persones del medi rural.

4. Un cop aprovat el pla de transició energètica cal implementar la transparència en la tramitació dels projectes de centrals energètiques que ha de facilitar l’accés a la informació i la participació de les parts interessades.

5. Redactar un nou Pla de l’Energia de Catalunya (PECAT)

Podeu veure tota la informació relacionada amb aquesta campanya en aquest web: Web Campanya Massificació Renovables

Aquesta és una d'entre altres mesures que l'Ajuntament de Bonastre està duent a terme per defensar un model de poble basat en el gaudi de la natura i en la seva explotació tradicional, on alhora es reguli la producció d'energia de proximitat de forma respectuosa tant pel medi ambient com per l'entorn paisatgístic.

A favor de les renovables, però assenyadament.