Ets a: Portada > Notícies > II Concurs literari ...

Abril 2021

II Concurs literari de Sant Jordi a Bonastre

II Concurs literari de Sant Jordi a Bonastre – Abril del 2021

Amb la voluntat de fomentar i divulgar la creació literària en llengua catalana i fomentar activitats creatives l’Ajuntament de Bonastre proposa aquest concurs literari per Sant Jordi 2021.

Bases del concurs

Característiques generals de les obres

1.    Podran prendre part d’aquest concurs totes aquelles persones que vulguin escriure siguin de Bonastre o no, hi tinguin relació o no.

2.    Podran prendre part en aquest concurs les obres inèdites en català i no premiades en altres concursos.

3.    El tema de les obres és lliure ambientat a Bonastre o bé amb relació amb el confinament per la crisi sanitària a Bonastre.

4.    S’estableixen 5 categories:
•    INFANTIL: Escriptors/es nascuts del 2013 i el 2010 (ambdós inclosos)
•    JUVENIL: Escriptors/es nascuts del 2009 al 2002 (ambdós inclosos)
•    ADULTS: Escriptors/es nascuts fins l’any 2003.

Característiques

5.    Totes les obres seran presentades amb un format de full DIN A-4 mecanografiats a doble espai i amb font Arial 12 o similar.

6.    Característiques de cada categoria
6.1.    INFANTIL: Prosa: extensió màxima de 3 planes. Estil poesia màxim 20 versos. S’admeten il·lustracions, originals, integrades al text.
6.2.    JUVENIL I ADULTS: Prosa: extensió màxima de 8 pàgines. Poesia: extensió màxima de 5 planes – 100 versos. S’admeten il·lustracions, originals, integrades al text.

Presentació i tramesa de les obres

7.    Per correu electrònic a l’adreça lletresdebonastre@ajbonastre.cat seguint el procediment següent:
a)    A l’apartat assumpte es farà constar “sant jordi confinat – categoria”
b)    En el cos del missatge es farà constar la categoria, el títol de l’obra.
c)    L’original que opti a premi s’adjuntarà a aquest missatge en format PDF. Aquest document tindrà com a títol el mateix de l’obra. Sense cap pseudònim ni nom que pugui identificar l’autor/a.
d)    En un altre document adjunt, en format PDF o document de text, es faran costar les referències que permetin identificar l’escriptor/a: nom, cognoms, adreça, localitat, telèfon, data de naixement, NIF, categoria. El nom del document serà el títol de l’obra.
Una persona que no sigui membre del jurat rebrà els originals i garantirà l’anonimat de les obres. Un cop s’hagi rebut l’original es confirmarà per correu electrònic a l’autor/a.

8.    Les obres s’hauran de presentar abans del 9 de maig a les 23:59h

9.    Només es pot presentar una obra per escriptor/a independentment de la categoria.

Jurat, veredicte i premis

10.    El jurat estarà format per persones de les associacions del municipi i del món cultural local i un representant de l’ajuntament.  La seva decisió serà inapel·lable.

11.    El jurat es reserva la possibilitat de considerar desert algun dels premis si així ho considera oportú.

12.    El veredicte del jurat es donarà a conèixer a la pàgina web de l’Ajuntament el dia 21 de maig, per Santa Quitèria festiu local. I també es farà l’entrega de premis.

13.    S’atorgarà per als escriptor/es de les obres guanyadores un val de 30€ per gastar a una de les llibreries de la comarca

14.    Publicació a la revista municipal de Bonastre i en altres publicacions promocionades des de l’Ajuntament.

Altres

15.    Els concursants es comprometen a acceptar íntegrament les bases de la convocatòria.

16.    Els treballs premiats i els drets d’autor quedaran en propietat de l’Ajuntament de Bonastre, que tindrà l’opció de reproduir l’obra en part o totalment.