Ets a: Portada > Notícies > Comunicat conjunt Aj...

30 de Març

Comunicat conjunt Ajuntament-Generalitat sobre la Llar d'Infants

Davant el risc per la desaparició del servei de Llar d'Infants que suposava la davallada en la matriculació de nenes i nens pel curs 2021-2022, l'Ajuntament de Bonastre ha cercat una fórmula que permeti continuar oferint aquest servei al poble.

Econòmicament, les arques municipals no poden suportar el cost de mantenir una Llar d'Infants amb només dues matriculacions, tot i tenir una part subvencionada per la Diputació. Raó per la qual es van estudiar diferents fórmules, escollint l'opció de fer un conveni amb el Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya per a mantenir el servei a Bonastre integrat dins l'escola.

La decisió, va ser consultada i treballada amb les empleades municipals de la Llar d'Infants Municipal. Després es va dur a aprovació al Ple de la Corporació i al Consell Escolar per a la seva aprovació.

D'aquesta manera, a partir del curs 2021-2022, la Llar d'Infants quedarà plenament integrada a l'escola i dependrà directament del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya.

El marc d'aquest acord estipula que l'Ajuntament, per poder continuar tenint aquest servei al poble, adequarà els espais necessaris i signarà un conveni amb la Generalitat.

Addicionalment, l'Ajuntament seguirà contractant una persona (encara que només a un terç de la jornada) per reforçar l'atenció a l'alumnat i garantir l'acollida. I s'emplaçarà a mantenir un seguiment del projecte formatiu amb la direcció de l'escola i millorar el servei quan sigui possible.

Davant el problema, hem pogut trobar una solució òptima a través del diàleg institucional que creiem fermament que era la millor de les opcions possibles. Acceptada i consensuada per les parts. I amb el desig que esdevingui una oportunitat per fer créixer la nostra comunitat educativa.