Ets a: Portada > Notícies > Alerta per "Brushing...

Alerta per "Brushing" en el comerç en línia

Us informem que s’ha detectat un nou frau del comerç online, que consisteix en l’enviament de paquets petits amb objectes de poc valor, no comprats, a través de diverses plataformes de comercialització online per augmentar el posicionament de les empreses en aquestes plataformes de venta. Aquesta tècnica es coneix com Brushing.

La Comissió Europea ha alertat que en alguns casos el que s’està enviant són llavors foranies per a sembrar, amb els greus perills que això pot comportar, entre els quals cal destacar la possible introducció d’espècies de males herbes o plantes invasores, posant en risc la conservació de la biodiversitat dels nostres ecosistemes i l’entrada de llavors contaminades amb nous patògens (bacteris, fongs o virus) que podrien afectar la sanitat dels nostres cultius.

Per poder fer front al frau de comerç online de llavors mitjançant la pràctica del Brushing, i en coordinació amb el Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació (DARP), l'Ajuntament de Bonastre:

1. Informem als ciutadans (veure infografia que segueix) del risc que comporta l’enviament de llavors foranies mitjançant la pràctica del Brushing, i com cal actuar, aconsellant que en cap cas se sembrin ni es llencin a les escombraries o al medi.

2. Actuem com a centre receptor dels paquets que continguin llavors, i una vegada recepcionats, comunicant-ho a l’Oficina Comarcal o als Serveis Territorials del DARP més propers, la seva existència, per tal que el personal del DARP procedeixi a la seva recollida per poder realitzar una gestió segura i adequada del material.