Ets a: Portada > Notícies > Protecció Civil act...

Protecció Civil activa l'alerta del Pla INUNCAT

Protecció Civil de la Generalitat, en base a les previsions emeses pel Servei Meteorològic de Catalunya i per les afectacions que es preveu que se'n poden derivar, ha activat el Pla especial d'emergències per inundacions a Catalunya (INUNCAT) en fase d'ALERTA per les pluges que aquesta nit i matinada afectaran tot el litoral.

Les últimes previsions del Servei Meteorològic de Catalunya indiquen que es podrà superar el llindar de 20 l/m2 en 30 minuts a partir de la propera mitjanit al litoral, amb especial intensitat a la meitat nord de la costa. Les tempestes podran anar localment acompanyades de pedra o calamarsa i fortes ratxes de vent al front marítim.

Aquestes pluges intenses podran produir crescudes sobtades del cabal de les rieres a tot el litoral, especialment a la meitat nord. També es podran produir inundacions a les zones urbanes del litoral que s’inunden habitualment.

Protecció Civil de la Generalitat recomana evitar els desplaçaments a carreteres secundàries, no travessar passos soterranis ni baixar a garatges, especialment a zones costaneres, mentre duri l’episodi de fortes pluges. També es recomana evitar fer activitats properes a les zones de rius, rieres i torrents així com de les passeres o guals pel perill de possibles crescudes sobtades i evitar els desplaçaments innecessaris en les zones on plogui amb intensitat.

Protecció Civil de la Generalitat ha avisat als ajuntaments que reforcin la vigilància de les zones inundables i ha recomanat als municipis afectats que nets els embornals, claveguerams i possibles passos d'aigua, així com comprovar i senyalitzar els punts més conflictius de la xarxa viària municipal.

En cas de conduir amb pluja, el Servei Català de Trànsit recomana:
- Augmentar la distància de seguretat.
- Reduir la velocitat.
- En cas de patir aiguaplaning: no s'ha de frenar ni accelerar, el millor remei és moderar la velocitat.
- Sense frens ABS, frenar amb suavitat i amb frens ABS, frenar amb decisió.
- Comprovar durant la marxa si els frens responen i al mateix temps eixuguem la humitat que puguin i tenir i recuperem la seva eficàcia.
- En cas de pluja torrencial: cal estacionar amb un lloc segur i mantenir encesos els llums.
- No travesseu zones inundades.

Podeu seguir l’evolució de l’episodi de pluges als comptes de twitter @emergenciescat i @meteocat