Ets a: Portada > Notícies > Suport de l’Ajunta...

Suport de l’Ajuntament de Bonastre a la Moció per a la Suficiència Financera dels Ens Locals

La totalitat dels grups municipals de l’Ajuntament de Bonastre han manifestat el seu rebuig a l’acord signat per la FEMP i el Govern de l’Estat inclòs en les mesures del Reial Decret 27/2020 de 4 d’agost.

El Ple de l’Ajuntament reunit el 26 d’agost, ha aprovat per unanimitat sumar-se al manifest en forma de “moció per a la suficiència financera dels ens locals”, per tal que tots els pobles i ciutats del país puguin utilitzar els estalvis i romanents que els hi són propis.

En aquest manifest s’emplaça al Govern de l’Estat Espanyol a flexibilitzar la regla de despesa i a modificar i a modificar la llei 2/2012 d’estabilitat pressupostària, per així donar més marge a les administracions locals en la resposta a la present crisi.

També es reclama al Govern de l’Estat que permeti que les administracions locals puguin disposar del superàvit de l’any 2019 i dels romanents acumulats per a destinar-los a mesures per a la reactivació socioeconòmica de les respectives comunitats locals. A la vegada, que es garanteixi l’accés dels ens locals que no tinguin aquesta possibilitat al crèdit estatal extraordinari anunciat per a la recuperació econòmica i social de les entitats locals i evitar, d’aquesta forma, municipis de segones velocitats.

Addicionalment es pretén instar el Govern de la Generalitat a crear un fons de cooperació extraordinari incondicionat per als ens locals. Aquest fons hauria d’estar dotat amb un mínim de 150 milions d’euros l’any 2020 i la mateixa quantitat per a l’any 2021, amb l’objectiu de donar resposta, des de l’administració més propera al ciutadà, a les mesures necessàries per reactivar les economies locals i atendre les noves necessitats socials que ha generat la pandèmia.

De la mateixa manera, s’apel·la al Govern de la Generalitat per a què es quantifiquin, conjuntament amb les entitats municipalistes, les despeses a què han hagut de fer front les administracions locals, per serveis impropis derivats de la pandèmia i per les noves regulacions i plans de desconfinament que s’han regulat durant aquests mesos. L’objectiu d’aquesta quantificació és que s’habiliti la corresponent línia de compensació econòmica a les administracions locals d’unes despeses que no els corresponen.

Un altre punt de la moció fa referencia a la possibilitat de sol·licitar al Govern de l’Estat, al Congreso de los Diputados, al Govern de la Generalitat i al Parlament de Catalunya que es reguli per Llei l’obligació que qualsevol nova regulació ha d’anar acompanyada d’una avaluació d’impacte competencial i econòmic en els ens locals i, si és el cas, les mesures compensatòries.

I per últim, s’emplaça a l’Ajuntament a comunicar l’aprovació d’aquesta moció al Govern de la Generalitat, al Parlament de Catalunya, perquè ho traslladin als grups parlamentaris, al Govern de l’Estat Espanyol, a la FEMP i al Congreso de los Diputados, per fer-ho arribar també als seus grups parlamentaris.

Els nostres estalvis són l'eina per a la recuperació