Ets a: Portada > Notícies > Mesures econòmiques...

Mesures econòmiques de suport a les dones en situació de vulnerabilitat

L’Institut Català de les Dones posa a disposició de la ciutadania un seguit de documents divulgatius amb recomanacions, serveis i noves ajudes per fer front a la violència masclista en la situació de crisi sociosanitària actual, ja siguis directament una dona que travessa una situació de violència masclista, una persona del seu entorn més immediat o una persona professional del circuit d’abordatge de les violències masclistes.

Pel que fa a les víctimes de violència masclista, hi ha recomanacions específiques en diferents situacions:

* Recomanacions per identificar una situació de violència masclista
* Recomanacions per a dones en situació de violència masclista
* Recomanacions per fer-hi front emocionalment
* Recomanacions per a dones que pateixen violència masclista i no conviuen amb l'agressor
* Recomanacions per a dones que pateixen violència masclista i conviuen amb l'agressor

Aquesta iniciativa se suma a les diferents actuacions que ha creat el Govern de la Generalitat en l’estat d’alerta per garantir l’atenció a les dones en situació de violències masclistes i introduir a perspectiva de gènere en les decisions per al reactivament. L’objectiu és contrarestar les dificultats de les dones en moments de crisi sanitària, social i econòmica per accedir a serveis i altres suports importants com professionals, familiars i amistats, en un entorn de situació crítica i greu com un confinament forçat amb l’agressor i també al llarg del desconfinament i procés per arribar a la normalitat.

A més de fer seguiments a les dones usuàries dels serveis per aquesta qüestió i recolzar el treball de les professionals d’atenció de tot el territori, crear espais de coordinació interinstitucional i amb entitats, o introduir la perspectiva de gènere en el Pla per a la reactivació econòmica i protecció social, son estratègies de l’ICD per garantir l’atenció: l’ampliació del servei telefònic permanent 900900120 o l’impuls d’una nova  xarxa de proximitat gràcies a la col·laboració dels establiments comercials operatius a través de la campanya “Establiment segur contra la violència masclista”.

Tant el 900900120 com el web dones.gencat.cat a la plana “Serveis en l’estat de confinament” centralitzen tota la informació sobre les modificacions que han sofert els serveis d’atenció a dones en situació de violència masclista i com accedir-hi, ja siguin serveis d’altres departaments de la Generalitat, ajuntaments, consells comarcals, i entitats d’atenció.

Les recomanacions a professionals, a les persones de l’entorn i a les mateixes víctimes de violència masclista en diferents situacions que es poden trobar han estat elaborades conjuntament amb el Consell Nacional de les Dones de Catalunya.

ACCÉS AL DOCUMENT DE RECULL