Ets a: Portada > Notícies > Manifest del Consell...

Manifest del Consell d’Alcaldes del Baix Penedès per reclamar més inversions a la Generalitat

El Consell d’Alcaldes del Baix Penedès, amb la participació de la nostra Alcaldessa, s’ha reunit aquest dimarts de manera extraordinària per analitzar la situació actual i l’afectació que està tenint la crisi sanitària que ha derivat en crisi socioeconòmica a la comarca.

En la reunió s'ha posat de manifest que la situació (de la que ja s'havien queixat temps enrera i motiu pel qual es va crear la "Taula del Baix Penedès"), s’ha agreujat. Continua una baixa inversió per part de les administracions, amb una mancança molt accentuada en el nombre de mossos, agents rurals, bombers i mestres a la comarca.

La Taula pel Baix Penedès es va reunir el dijous passat per analitzar l’afectació de la greu crisi sanitària i socioeconòmica provocada pel coronavirus de la Covid-19 i veure com està impactant en la comarca.

Durant aquesta darrera reunió del Consell d’Alcaldes del Baix Penedès, es va redactar i aprovar un manifest per ser aprovat per tots els plens municipals de la comarca i pel Consell d’Alcaldes del Consell Comarcal del Baix Penedès. En aquest manifest es demana, després de l’aprovació del Pressupost 2020 de la Generalitat de Catalunya i de la anunciada pròxima revisió pel govern de la Generalitat arran dels efectes del Covid-19 al país, que s’incloguin quatre punts bàsics per a la recuperació de la comarca:

-Les inversions necessàries per millorar la sanitat a la comarca. Destacant les actuacions pendents a l’Hospital del Vendrell d’ampliació del servei d’Urgències, consultes externes, hospital de dia, llits d’hospitalització, de pal·liatius i de llarga estada i aparcament.

-Dotar a la comarca d’un pla específic amb els recursos econòmics per a la recuperació socioeconòmica del Baix Penedès, que prioritzi el foment de l’ocupació en tots els municipis.

-La necessitat d’incrementar els recursos personals i econòmics per a les àrees d’atenció a les persones en risc de vulnerabilitat.

-La bonificació al 100% dels peatges habituals (quan es va i es torna en 24h) a l’autopista C-32 en els trams que connecten la comarca amb altres punts com són les entrades a la mateixa autopista i el peatge de Cubelles.

Addicionalment també es demana que s’atenguin el conjunt de propostes  plantejades el passat mes de gener a la Taula del Baix Penedès en els sectors de la mobilitat, política industrial, sostenibilitat, medi natural, etc. Aquest manifest signat per tots els alcaldes es farà arribar a la Generalitat de Catalunya i als membres de la Taula pel Baix Penedès.

Podeu descarregar-vos el manifest del Consell d’Alcaldes del Baix Penedès clicant EN AQUEST ENLLAÇ