Ets a: Portada > Notícies > Mesures Econòmiques...

Mesures Econòmiques a Bonastre per l'epidèmia del coronavirus - "

Atesa la situació d’emergència sanitària generada pel risc de propagació SARS-COV-2 (Covid – 19), declarada per l’OMS pandèmia global, i per tal de complir amb les normes dictades per l'Estat i per la Generalitat de Catalunya per contenir l'expansió, L’Ajuntament de Bonastre en virtut del Decret d’Alcaldia 2020-54 de 17 de març del 2020 va adoptar una sèrie de mesures extraordinàries i de caràcter temporal amb la finalitat de reduir el risc d’exposició i transmissió del virus, tot seguint les recomanacions marcades pel Reial Decret 463/2020, de 14 de març, pel que es declara l’estat d’alarma per a la gestió de la situació de crisis sanitària ocasionada pel COVID-19 (BOE, núm. 67, de 14 de març), l’Organització Mundial de la Salut (OMS), el Ministeri de Sanitat del Govern Espanyol, així com del Departament de Salut i l’Agència de Salut Pública de la Generalitat de Catalunya.

Davant la greu situació generada pel risc de propagació SARS-COV-2 (Covid – 19) en la qual ens trobem immersos, des de l’Ajuntament de Bonastre volem adoptar una sèrie de mesures per intentar pal·liar els greus efectes econòmics que està generant aquesta crisi sanitària.

Per aquest motiu:

·      Els padrons de caràcter col·lectiu, que l’Ajuntament recapta a través de BASE, no començaran els terminis de pagament que tenien previstos i resta ajornat aquest inici a l’evolució del Reial Decret 463/2020 i els acords que es puguin adoptar relatius a la pròrroga de l’estat d’alarma.

·     Tampoc, en recaptació executiva, no s'iniciaran els procediments de constrenyiment per deutes no abonats en voluntària i es suspèn la tramitació dels expedients executius en curs.

·       En aquesta línia de mesures per evitar la càrrega econòmica a les famílies usuàries del servei municipal de la Llar d’Infants Municipal Els Patufets, s’ha suspès el padró mensual del mes d'abril i els mesos successius en els quals persisteixi el tancament per l'estat d'alarma, per tots els conceptes.

·       També es vol informar que, per tal de reduir el risc d’exposició i transmissió del virus dels treballadors municipals, es suspèn temporalment el servei de recollida de trastos vells.

Una vegada finalitzat l’Estat d’Alarma, Base i l’Ajuntament de Bonastre acordaran les modificacions de les dates de cobrament dels padrons suspesos així com l’aprovació de nous terminis de pagaments dels nous padrons. Tanmateix també es re-emprendrà el servei de recollida de andròmines.