Ets a: Portada > Notícies > El municipalisme cat...

El municipalisme català rebutja i condemna la inhabilitació per part de la JEC del MHP Quim Torra i l'EP Oriol Junqueras

L'Ajuntament de Bonastre, integrat a l’Associació de Municipis per la Independència (AMI), l’Associació Catalana de Municipis i Comarques (ACM) i la Federació de Municipis de Catalunya (FMC), ha expressat el seu total rebuig i la condemna més enèrgica a les decisions de la Junta Electoral Central (JEC) d’inhabilitar al president de la Generalitat, Quim Torra, i l’eurodiputat Oriol Junqueras, malgrat la sentència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea.

Els Ajuntament representats pes les entitats municipalistes del país volem així mostrar el nostre rebuig i condemna a la decisió de la Junta Electoral Central de manllevar de les actes de diputat al president Quim Torra, i d’europarlamentari al vicepresident Oriol Junqueras.

El president de l’AMI, Josep Maria Cervera, ha valorat el nou atac a les institucions catalanes de la JEC dient que “només ens confirma que Europa i la democràcia comença als Pirineus” i que ha tornat a deixar clar que “la democràcia només la retrobarem amb la independència”. El president de l’ACM, Lluís Soler, assegura que l’Estat espanyol continua amb la via repressiva i vol imposar a cop de sentències qui ha de governar les institucions catalanes: “No es pot acceptar que un òrgan administratiu de l’Estat passi per sobre dels resultats de les urnes i del que el poble català va votar i els diputats al Parlament van decidir escollir com a president”. La presidenta de l’FMC, Olga Arnau, considera que la decisió de la JEC “és un atac a la democràcia” i es pregunta “perquè serveix votar si llavors no accepten els resultats electorals ni el president que s’investeix des del Parlament?”.

L'Ajuntament de Bonastre presentarà a aprovació del proper ple del 20 de gener una moció en contra de la decissió de la JEC.